Zon, zee, rots - Reisverslag uit Nijmegen, Verenigde Staten van Tabitha Buma - WaarBenJij.nu Zon, zee, rots - Reisverslag uit Nijmegen, Verenigde Staten van Tabitha Buma - WaarBenJij.nu

Zon, zee, rots

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

19 Februari 2014 | Verenigde Staten, Nijmegen

Over een paar dagen is het al zover: ik ga op reis. Lekker! Wat ik ga doen? Op klimcamping JoSiTo werken, o.a. in hun restaurant. Verder aardig wat klimmen in het mooie kustgebied zo'n 40 km van Antalya: "Geyikbayiri" (spreek je uit als 'Gay-jik-bah-jie-rie'). Specifieke klimdoelen heb ik expres niet. Ik zie wel wat voor gave dingen op mijn pad komen. Vast meer dan genoeg.
Ik ben op het idee gekomen deze reis te beginnen dankzij een vriendin, Iris Straatsma, die daar zelf 3 maanden een leuke tijd heeft gehad.
Na het behalen van mijn diploma vorig jaar zou ik eigenlijk op vakantie gaan naar la Palma en een Wereldkampioenschap in Canada hebben, maar door omstandigheden ging dit niet door. Om alsnog een beetje zon, zee, strand en vooral rots(!) mee te maken, heb ik mezelf getrakteerd op deze klim&werkvakantie. Bovendien is het een mooie kans om eens echt zelfstandig erop uit te zijn. Zo. Weet je meteen de acherliggende redenen van deze reis. Heel interessant niet?
Verder wil ik natuurlijk graag kennismaken met de Turkse cultuur, de gebruiken en gewoontes, de gastvrijheid waar iedereen het altijd over heeft en het heerlijke eten! Ik ben ook benieuwd in hoeverre ik mijzelf als christen kan uiten in een land waarvan 99 procent van de bevolking moslim is. Ik ben natuurlijk vooral op de klimmerscamping, dus ik denk dat er genoeg ruimte is voor eigen (religieuze) opvattingen en denkbeelden.
Al met al heb ik enorm zin in deze culturele, sociale, geestelijke en actieve reis. Als je het leuk vindt om te weten wat ik zoal meemaak, check dan deze reisblog. Ik ben in Turkije van 1 maart t/m 1 mei. Dus bereid je voor op een aantal flinke naslagwerken over al mijn leuke ervaringen en dergelijke.. Nou, maak je maar geen zorgen, dat zal wel meevallen. Ik zal zo nu en dan wat posten en proberen het interessant te houden voor jullie. :)
Liefs, Tabbi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nijmegen

Tabitha

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 6196

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 01 Mei 2014

Turkije

Landen bezocht: