Eerste week Turkije - Reisverslag uit Geyikbayırı, Turkije van Tabitha Buma - WaarBenJij.nu Eerste week Turkije - Reisverslag uit Geyikbayırı, Turkije van Tabitha Buma - WaarBenJij.nu

Eerste week Turkije

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

07 Maart 2014 | Turkije, Geyikbayırı

En zo snel kan een week voorbij gaan. Leuke en minder leuke dingen meegemaakt hier. Vooral veel nieuwe, toffe mensen ontmoet. Iedereen is aardig en met de meesten kan je een goed gesprek aanknopen. Mijn 'hutgenootje' en mede-nederlander Florien is ook erg aardig en ik kan het goed met haar vinden. Mijn week was verder iets minder leuk. Maandag met Florien 'Sarkit' (klimgebiedje) verkent en een klein restaurantje met schapen en geiten gezien. 's Avonds in Josito een lekkere turksh kebap genuttigd.
Dinsdag was mijn eerste echte werkdag. In de ochtend vaste werktijden: 7 tot 11 uur. In de avond verschilt het. Ik heb veel kunnen doen zonder pijn. Voor ontbijt hebben we de komende 6 weken een buffet, vanwege het hoogseizoen. Dus we hoeven alleen voor te bereiden, aan te vullen en losse eet- en drinkbestellingen te maken. Die middag meteen gebruik gemaakt van mijn vrije tijd en het mooie weer door met Florien in Sarkit te gaan klimmen. Dezelfde grot als waar we maandag waren. Daar hebben we een 6a en twee 6b+ geklommen. Het was echt heel gaaf! Ik vond het vooral vet dat ik zo kon genieten van minder moeilijke routes.
Woensdag regende het aldoor, dus hielden de meeste mensen (gedwongen of ongedwongen) rustdag. Het was ronduit een saaie dag, maar daardoor wel lekker kunnen kletsen, lezen en muziek luisteren.
Donderdag begon echter mijn minder prettige dag. Na twee uur werken begon ik opeens overal te trillen. Ook werd ik duizelig en misselijk en heb het eerste uur buiten gezeten met een glas water. (Als je niet zo van viezigheid houdt, lees even niet verder) Daarna begon de golf van diarree en na de eerste keer ook meteen overgegeven. Omdat ik niets gegeten had, was het niet je alledaagse braaksel zegmaar.. Daarna kreeg ik het erg heet, zegmaar het gevoel dat je bij koorts hebt. Maar misschien had ik ook wel een soort van koorts. Het was buiten erg zonnig dus baalde er flink van. Iedereen ging klimmen en in het restaurantje was ik in mijn eentje. Erg gezellig dus. Wel veel geslapen. Niet veel gegeten. 's Avonds toch besloten de werkdienst te skippen in de hoop wat op te knappen. Florien was zo aardig mij wat van haar rijstewafels te geven. (Die ze zelf had meegenomen, vanwege haar gist-allergie). Daardoor kon ik toch nog wat eten binnenkrijgen, wat er voor heeft gezorgd dat ik me nu (vrijdag) toch wat beter voel. De kip en de rijst van donderdag waren echt te vet om naar binnen te werken. En omdat diarree en vet eten niet zo goed samengaan, heb ik toch maar besloten die maaltijd te laten staan.
Vandaag, vrijdag, voel ik me na een goede nachtrust een stuk beter. Nog steeds pijntjes overal, maargoed, je kan niet alles hebben hè ;). Ik heb net ook mijn 6e antibiotica-pil genomen, dat betekent dat ik al op de helft van de kuur zit! Yes! Dus als het goed is nog maar 6 dagen bijwerkingen ervan. Ik hoop dat ik snel weer beter wordt en wat meer kan klimmen! De weersvoorspellingen voor aankomende week zijn goed, en ondanks alles ben ik nog steeds enorm enthousiast over Turkije, de mensen en het klimmen. Ik probeer mezelf gewoon wijs te maken dat dit een opstapeling van alle pech is en dat ik de weken hierna gewoon extra veel ga genieten. Spreek jullie snel weer ! :) xxTabbi

  • 14 Maart 2014 - 11:53

    Wena:

    Lieve Tabi, ben uiteraard geen arts maar mss kun je vragen of je aan een andere antibio kuur kan vanwege de bijwerkingen? Blijf vooral goed en veel drinken want met diaree verlies je veel vocht. En al helemaal met warm weer. Probeer aan bottled water of zelfs cola te komen...zonder ijsblokjes uiteraard.
    Liever iets eten dan niets, crackers is al heel wat. Zit ook lekker zout in wat goed is voor de vochtbalans in je lichaam.
    Nou heb ik genoeg gezegd. Take care meid!
    Liefs en dikke knuffel van tante Wena

  • 26 Maart 2014 - 10:36

    Tabitha Buma:

    Beetje laat, maar bedankt tante Wena! Ik heb van een ander Nederlands meisje (Flo) haar rijstewafels mogen eten toen ik ziek was, dus dat was echt fijn! Nu gaat het trouwens weer helemaal prima :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Geyikbayırı

Tabitha

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 6200

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 01 Mei 2014

Turkije

Landen bezocht: